#Halo Wars 2 - recenze

První Halo Wars v roce 2009 dokázalo poměrně úspěšně převést strategický RTS formát na konzoli – samozřejmě, byly zde jiné pokusy a jiné hry, ale nic se nepřibližovalo k pohodlně navrženému ovládání spinoffu ke známé scifi sérii. Ensemble Studios, tvůrci legendárního Age Of Empires, dokázali vytvořit skvělou kampaň, k tomu získali nádherné animace a to vše okořenili fungujícím multiplayerem, který mnoha lidem dokázal ukousnout desítky hodin z jejich životů. Ale zároveň to pro Ensemble byla jakási labutí píseň a ještě před vydáním hry studio ukončilo svou činnost a z jeho popelů vznikly studia nová. Mezi nimi byli i vývojáři z Robot Entertainment, kteří si vzali na starost údržbu Halo Wars po vydání. Člověk by si pomyslel, že právě oni budou pracovat na Halo Wars 2… a možná, že někdy něco kutili, ale nakonec pro pokračování Microsoft upsal strategické veterány z Creative Assembly, tvůrce série Total War (Halo Wars, Total War, chápete?.)

4xhh

Pokračování tohoto článku »»»

#Halo 5 - rok poté

Halo 5 při vydání vzbudilo nemálo pozornosti mezi fanoušky. Nejenže příběh v kampani byl takový, jaký byl, tak multiplayer postrádal věci, na který si hráči zvykli a brali je jako samozřejmost. Pokud si vzpomenete na mou recenzi, já jsem mezi tyto lidi nepatřil. Samozřejmě jsem si byl vědom toho, že tam plno věcí není… ale také jsem bral v potaz, že autoři slíbili rok DLC zadarmo a že hra, kterou jsem si koupil při launchi, bude růst a bude už jen lepší. Oponenti by mohli a legitimně můžou namítnout, že takový model vydávání hry není dobrý a jedná se o jiný způsob early accessu. Já s tím dokonce plně souhlasím! Protože kdybychom chtěli mít ve hře všechno, co bylo na tom must-have listu, tak bychom si ten rok ještě počkali. Ve výsledku? Jen bychom čekali o rok déle a nic moc by se nezměnilo. Hra v základu nabídla skvělou a vymazlenou hratelnost a obsah na desítky hodin. Já si nestěžoval. No, přesuňme se nyní v ději trochu více do současnosti. Halo 5 Guardians vyšlo před rokem a já bych se s vámi chtěl podělit o to, co se za ten rok stalo. Kdysi dávno jsem tu psal podobný článek po třech měsících, ale ten bych nyní odložil bokem a začal bych s čistým (energetickým) štítem. 

osiris

Pokračování tohoto článku »»»

#Gears of War 4 - recenze

Je to tady. Masakr. Krev. Rozsekaná těla. Namakaní borci. Drsné ženy. A pořádná dávky zábavy. Kolečka války se roztočily už popáté a poprvé přišly na Xbox One. Zároveň se do nich pustilo nové studio Coalition, jejichž specializace budou výhradně tituly z této série. Očekávání byla vysoká, ačkoliv osobně jsem moc nedoufal – multiplayerová beta nebyla příliš přesvědčující a některé gameplay videa se mi nezamlouvaly. Ale předem vás můžu ujistit: obavy byly zbytečné! 

ghsfsgh-gears-of-war-4-vertical

Pokračování tohoto článku »»»

#Stín Krkavce: Píseň krve, Pán věže (recenze)

Do rukou se mi dostaly dvě krásně provedené knížky od skotského autora Anthony Ryana. Hned na první pohled zaujmou krásnou ilustrací a komentáři, které plní celou zadní stranu. Samozřejmě, jak jinak než velmi pozitivními.  Slavná jména a média slibují epické a moderní fantasy. Dostali jsme ho?

ts57a2e7-imgw

Pokračování tohoto článku »»»

#Halo - zlomený kruh

Sérii Halo jsem zasvětil již mnoho příspěvků na tomto webu a plno dalších se zde zcela jistě objeví. Velkou pozornost jsem věnoval i českým překladům knih, které jsou u nás k dostání. Bohužel tento počet byl narušen problémy s původním vydavatelem a část děl z mého oblíbeného scifi univerza se u nás proto neobjevila. Neměli jsme například tu čest se ponořit do Forrerunner ságy, která vysvětluje dávnou historii našeho vesmíru, nebo nás minula trilogie Kilo-five. Ale nakonec se na nás usmálo trošku toho starého štěstí – Halo knížky začal vydávat i jiný vydavatel, který už nedělá takové drahoty a důkazem toho je české vydání novely Zlomený kruh od amerického autora Johna Shirley.

Halo - zlomený kruh

Pokračování tohoto článku »»»

Poslední komentáře