Série Halo - můj pohled!
Série Halo dobře znají hráči po celém světě – plno lidí jí miluje, druzí jí nemůžou přijít na jméno. Chtěl bych tímhle článkem shrnout co si o ní myslím já a začnu po pořadě..
Halo před Combat Evolved
Málo kdo dnes tuší, že série Halo původně měla vypadat zcela jinak – za prvé, měla být pouze pro MAC od Apple a za druhé se nemělo jednat o FPS, nýbrž o TPS/RTS. V roce 2001 však Bungie koupil Microsoft a tak došlo ke změny hry a k vydání na zcela jiné platformě – na Xboxu.
Ve videu z E3 2000 si všimnete hlavně zvířat – podobným dinosaurům – kteří v žádné Halo hře nebyli, navíc, na konci videa se objeví Master Chief a zabijí Covenanta mečem – ačkoliv ten šel poprvé použít až ve druhém dílu. Dále si můžete všimnout, že Covenanti mluví svojí řečí, která zažije „comeback“ v Halo Reach.

První oficiální screenshot z Hala.
Halo : Combat Evolved
O rok a pár měsíců později již Halo CE na Xboxu vyšel a zaznamenal obrovský úspěch – jak od kritiků tak i finačně – přes pět milionů prodaných kusů mluví za vše. Hlavním tahounem hry byl MP pro 16 lidí (Pouze LAN, 4 přes splitscreen) a kooperativní kampaň ve split screenu pro dva. Navíc hra přinesla revoluci v podobě dobijicího zdraví a úspěšně to kombinovala se starým systémem lékarniček.

Osobně jsem tenhle díl hrál asi před rokem a i přes své stáří mě hra dosti bavila – zvlášť první polovina – druhá byla strašně stereotypní a nudná. Hra měla perfektně zakompované vozidla a zajímavý příběh o prstencích Halo. Grafika v té době byla taky docela slušná a na MAX detaily na PC to jako původní titul z 2001 vůbec nevypadá. Jen ta druhá polovina hry byla naprosto otřesná a kvůli tomu se nedá mluvit o nejlepším dílu série jak mnozí tvrdí.

Halo 2
Ve 2004 Halo 2 pokračovalo tam kde skončilo Halo CE ale ve všem mnohem líp. Na první pohled to byl dle mého názoru obrovský skok v grafice oproti prvnímu dílu v rámci jedné platformy. Hra také nastartovala Live službu a MP se hraje ještě dodnes – jenže už brzy bude uzavřen. Ve hře je mnohem více kladen důraz na příběh – tentokrát zde máte dva hlavní hrdiny – Master Chiefa a Arbitera. Příběh zde má několik zvratů a plno epických bitev.

Tenhle díl jsem dohrál nedávno a singleplayer má podle mě stále co nabídnout – příběhově se mi líbil nejvíc z hlavní trilogie.

Halo 3
V roce 2007 vyšel poslední díl trilogie Halo. Jedná se o jednu nejprodávanějších her tuhle generaci. (Přes 10.mil. kusů) a mulťák je hned po MW2 nejhranější na Live a to je co říct, když je to 3 roky starý kousek. Celej tenhle díl shrnuje jeden slogan „Finish the fight!“ kterou pronese Master Chief na konci druhého dílu. Příběh trilogie je zde již uzavřen – válka skončila a flood je vyhuben – jenže osud Master Chiefa zavedl na neznámou planetu a všichni čekají až bude pokračovat..

Tenhle díl ačkoliv menšímu důrazu na příběh dotáhl hratelnost nejdál z celé trilogie. Nenaleznete zde již žádné opakující se chodby, nebudete zde bloudit a ani se nudit. Od začátku do konce hra prostě perfektně zabaví, jediné co mě mrzelo byl Flood, kterej tvořil posledních několik hodin hry. O MP se nemá cenu ani zmiňovat – je perfektní, takhle vyváženej mulťák se jen tak nevidí.

Halo 3 : ODST
ODST úspěšně kombinuje příběh a skvělou hratelnost. Narozdíl od hlavní trilogie vypráví menší příběh o skupince elitních vojáků. Ten se mi zde líbil hlavně proto, že už to nebyla žádná záchrana světa a přinesl v Halo nový pohled na něj. Single-player je zde na vysoké úrovni – žádné nudné místo nenajdete, jen díky tomu je hra trošku kratší, než ostatní. Životnost ale prodlužuje ještě MP mód firefight kde se v kooperaci s ostatními hráči bránite proti vlnám nepřátel.


Ze všech těhle dílů mě ale nejvíc bavilo Halo 3 – díky své perfektní hratelnosti, bylo by tu Halo 2 nebýt několika chybiček. ODST nabídne trošku jiný zážitek a proto ho do tohoto žebříčku neřadím.
Halo : Wars
Speciální odbočkou je RTS od tvůrců Age of Empires (R.I.P. – Ensemble Studio), jenž bylo primárně vytvořeno pro konzoli a jde to poznat – na Xboxovým ovladači se hraje naprosto perfektně. Hlavní složkou hry je multiplayer, který vám narozdíl od singlu nabídne ten pravý strategický zážitek. Singl je zde ale velice intenzivní a je prokládán perfektními animačkami.

Celej systém téhle hry je stavěn na jednoduchým kámen – nužky – papír a v tom je celá ta sranda, nejde o to postavit obrovskou armádu ale jde o to co bude obsahovat – musíte zjístit soupeřovu taktiku a zařídit se podle ní.
V MP tahle hra nabízí nekonečno hodin zábavy a single je taky velice skvělý. Nemůžu tuhle hru porovnat s jinými Halo hrami a stále je to tak trochu jiná strategie než na PC. Ale pokuď máte xbox a máte aspoň trochu rádi strategie – neváhejte!

Co dál ?
Ještě tenhle rok nás čeká Halo Reach, kterej má kombinovat svobodu z Halo 1 a hratelnost z Halo 3 + novou grafiku. Zatím tenhle díl vypadá dost hezky a uvidíme jak se bude hrát 3. května kdy začne MP beta.

Série Halo ještě obsahuje několik knížek a sérii anime „Halo : Legends“, která dle mě dost pokulhává ale i tak se mezi díli najdou některé zajimavé.
Komentáře
Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!