Proč není Skyrim hra roku?
Skyrim. Mám v něm nahráno skoro už sto hodin a hra mě zatraceně baví. Ale i přes to bych nedokázal říct, že je to hra roku, proč? Hned vysvětlím. A nebudu to dělat trapným způsobem 100+ nesmyslů, které mi vadí, ale zaměřím se na hlavní faktory. Ale předem chci upozornit, že Skyrim miluji, je to úžasná hra! Ale není dokonalá a tohle je druhá strana mince.
Our hero, Our hero, claims a warrior's heart.
I tell you, I tell you, the Dragonborn comes.
With a Voice-wielding power of the Ancient Nord art.
Believe, Believe, the Dragonborn comes.
It's an end to the evil of all Skyrim's foes.
Beware, Beware, the Dragonborn comes.
For the darkness has passed and the legend yet grows.
You'll know, You'll know, the Dragonborn's come.
Málo obsahu
Říkáte si co to plácám, vždyť už to hraji sto hodin a budu hrát ještě dál. Bohužel, pravda je taková, že ve Skyrimu je všeho strašně málo! Ano, máte tu stovky questů, ale drtivá většina z nich je stejná – jdi do dungeonu, a tam někoho zabij/zachraň/ něco dones. To by ještě tak nevadilo, kdyby dungeony neměli tak dva-tři typy sady objektů, prostředí a nevypadaly úplně stejně. Ano, máte tu jiné půdorysy, jiné zatáčky ale sakra, 97% dungeonů zapomenete jakmile z nich vylezete, není na nich nic zvláštního. Teda krom toho, že se divíte, že Skyrim vůbec drží, když je propleten tolika-ti jeskyněmi. Dalším designanovým omylem je jejich šablonovitost. Projdete chodbami, dostanete se do hlavní místnosti (většinou oddělena vlastním loadingem), tam narazíte na silného nepřítele. Ten má u sebe ještě truhlu s pokladem a většinou i zeď s magickým slovem. A v 99% u něj najdete i rychlý nouzový východ, který vás již ve třetím dunegonu praští do očí. Proč sakra chodíte těmi chodbami, když většinou by stačilo sekerou rozsekat zamčené dveře z druhé strany (a nebo krumpáčem probourat to falešné kamení, kdyby bylo pravé, sotva by se s ním dalo tak lehce pohybovat) A nebo proč hlavní bossové čekají, až k nim dojdete, když slyší (anebo jim někdo může dát zprávu) jak tam masakrujete jeho grupu? (viz. bod 2 logika)
Další věcí čeho je málo jsou předměty, ano, každá postava má inventář všemožných hovadin, stoly a poličky jsou plné sebratelných věcí, ale v podstatě se všechny předměty jen opakují, třeba zbraní je tak málo, že už tak 30 hodin mám u sebe pořád tu samou, nemluvě o brnění. Technická stránka taky přímo kříčí, že je chudá. Například celý svět lemují tak 4 textury prostředí, všechny domy ve městech jsou stejné a dabérů je strašně málo.
Logika
Logika herních světů, mé oblíbené téma, ve kterém málokterá hra důstojně obstojí. Skyrim má však zlomené obě dvě nohy a hlavou se šťourá v hlíně. Začnu tím základním, městy – jsou malá, mají málo obyvatel a celkově působí naprosto nereálně. Což, o to by ani tak nějak nešlo, když by vedle nich nebyl strašidelný dungeon, kde žije tolik banditů asi jako půlka obyvatel ve městě. Vůbec, celý poměr hodných a zlých, je ve skyrimu na straně zla. Proč se všichni ti bandité nespojí a neovládnou celou zemi? Kdo by proti nim stál? Strašně slabí strážní? Dalším dobrým vtipem jsou bitvy o hrady a města, najednou se zničehonic objeví desítky vojáků – kde se sakra vzali, vždyť to je půlka Skyrimu… Co jí? Nejsou tam skoro žádné pole. Zvěře je málo. Kde bydlí? V těch 3 domových vesničkách? Na těch hradech, které mají kuchyni a dvě ložnice? A nebo nespí? To poslední je správně, většina vojáků nemá denní režim, naštěstí obyčejní lidé ano, aspoň si tak zachovala Bethesda trochu soudnosti. Logika. To je téma na věčnost.
Ostatní
Mohl bych psát ještě hodin o chybách, o špatném technickém provedení (fakt hnus co dělají třeba animace), o přihlouplých dialozích a jejich neobsáhlosti, o nudném příběhu, o špatným menu,…
Ale nebojte se a neberte mě zle. Mohl bych také psát mnohem déle o skvělé hratelnosti, zábavnosti a celé chytlavosti hry. A i ten soundtrack je docela pěknej!
Komentáře
Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!