Jak jsme (ne)pokořili OFP

O druhém díle anglické série původně české značky Operace Flashpoint zde padla řeč již minulé léto, a byla to řeč překvapivě kladná. Upřímně, po prvním díle se ještě teď divím, že jsem měl odvahu koupit díl druhý. Ale stalo se a povedlo se. Každopádně nyní jsme se pustili do trošku jiné ligy, do dohrání téhle hry na nejtěžší obtížnost. Žádné respawny. Žádné save/load. Žádné druhé šance. Jak to dopadlo?

red-river-logo

Když se řekne nejtěžší obtížnost v FPS hrách každému se před zrakem objeví přesní nepřátelé, jejich nezranitelnost, omezené životy i náboje. A zkoušení pořád dokola. Smrt. Checkpoint. Smrt. Checkpoint. A tak dále. Ale to není naštěstí případ téhle hry. Zde žádné checkpointy nejsou, ačkoliv opakovat se bude hodně. Jen místo pěti minut celá hodinová mise. Je to šílené, je to k naštvání… ale je to fér. Opravdu.

Nepřátelé nejsou odolnější, hráč nepřijde o možnost se léčit, nedostane méně zásobníků a žádné další umělé klacky pod nohy. Jde čistě o reálnou záležitost: zmizí checkpointy, jak již zde padlo, a kompletní HUD. Jediné dvě věci, které v téhle hře tvoří těžkou obtížnost.

Atmosféra hry tím stoupne o 1000% vzhůru. Není nic horšího než bojovat schovaný v budově, odněkud slyšíte rozkazy nepřátelských jednotek a náhle se někdo objeví ve dveřích. Vy se nelekáte, to právě jen váš spojenec do vás pod špatným dojmem nastřílel půlku svého zásobníku, a zbývajících dvacet minut mise mu čumíte v režimu diváka na záda. To v tom lepším případě, v tom horším a častějším se budete muset i po druhé smrti vrátit na začátek a klidně zrekapitulovat celé své hodinové snažení. A pak vás stejně dostane zmetek s raketometem… A hezky od znova.

Právě pátá mise, celá páteř celé hry, byla brutálně těžká. Jen v ní jsme strávili několik hodin, s ostudou nechci říkat kolik, ale Call of Duty by se do toho bez problému vešlo. Takové situace jsou vhodné na nervy a zde jsme udělali první vážný ústupek, snížili jsme si obtížnost. I tak jsme se do mise vraceli opakovaně. Ale hra nebyla nefér, bylo zde hodně nepřátel, tojo (jelikož šlo o ústup amerických vojáků pod velkou přesilou armády čínské), ale byli špatně ozbrojeni a jednalo se spíše o pohyblivé terče. Chyba byla v našich schopnostem. Důkazem bylo neustálé zlepšování našich výsledků. Na první pokus jsme se dostali sotva k druhé obranné linii, na třetí pokus až k pátému bodu a při čtvrtém opakování jsme zemřeli hned ze začátku, jelikož to někdo prostě zkazil. A při poslední etapě boje jsme byli tak unavení a zoufalí, že jsme si zapříčinili pády sami. Vidíš těch deset nepřátelských vojáků? VOLE NEUTÍKEJ K TOMU BARÁKU, ZDRHEJ PRYČ! Říkal jsem ti to, aby jsi tam nechodil.. a teď znovu! 

Nebojte, obtížnost jsme si opět zvedli a s tím, že se k téhle misi vrátíme po dohrání, pokračovali dál. Ejhle. Pátá mise je nejtěžší v celé hře, to bez debat. Šestá mise je něco podobného, jen v noci. A tak po několika marných pokusech se vrátila nižší obtížnost. Další slib návratu, další level a další nervy. Tentokrát se nám již dařilo mnohem lépe, a hru jsme zdárně dokončili. Ke konci hra byla i jednoduší, díky lepšímu vybavení, které jsme získali za větší level našich vojáků. A taky díky další uživatelské vychytávce. Je to opět ostudné, ale opět jsme si pomohli. Jak? Přišli jsme na to, že hráč, který byl do hry pozvaný a umřel, tak se může odhlásit, pak se opět pozve a jakmile se přihlásí, jeho postava oživne a on může pokračovat. Je to podvod, ale zas tolikrát jsme to nepoužili… fajn, kecám. Používali jsme to často, nervů jsme ztratili už více než dost. A i přes to hra byla pořád velkou výzvou.  Která nás bavila a ve které jsme zažili tolik památných momentů. Nikdy třeba nestřílejte na rychle běžící cíle směrem k nepřátelům, může to být váš kolega. A pokud vás napadne použít raketomet v domě, přesvědčte se o tom, že to okno u kterého stojíte je dostatečně vysoké.

Hru jsme tedy dokončili, sice ne na 100% hardcore poctivě. Ale dokončili a bavilo nás to. A pokud máte rádi střílečky, a jste třeba i dva, tak nevím na co čekáte…

Targovy_pravidla_dobrého_vojáka
Pravidlo č.1 Když nevíte, co je za rohem, nechoďte tam.
Pravidlo č.2 Když uslyšíte nepřátelský hlas, schovejte se a modlete.
Pravidlo č.3 Na tanky platí jen rakety. Tak bacha.
Pravidlo č.4 Váš spojenec je kamarád a přítel. Nikoliv terč.
Pravidlo č.5 Přidáte si na zbraň granátomet? Naučte se ho ovládat, ušetříte si život špatným překlikem.
Pravidlo č.6 Lepší optika i z obyčejného samopalu udělá zabijáckou zbraň.
Pravidlo č.7 Střílejte po jednom, dávky jenom na blízko.
Pravidlo č.8 Někdy je krajina pěkná, ale nekoukejte na ni uprostřed boje.
Pravidlo č.9 COOP je sice pro čtyři hráče, ale dva jsou akorát. A komunikace je snazší. A důležitá.
Pravidlo č.10 Přidejte si tenhle web jako domovskou stránku.


Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Poslední komentáře