Halo Reach Beta závěrečné zhodnocení!
Už zbývá jen jeden den do konce bety Halo Reach, v první části jsem jen tak
naznačil o čem beta je a teď to dokončím.
Halo Reach beta nám ale od minule nadělila další dvě nové mapy a módy. Začnu tím prvním, lepším :
Invasion
Invasion je týmově založená hra kde proti sobě bojují Sparťané proti Elitům. Tahle hra se dělí na tři etapy.
První
V první etapě musí Spartani ubránit vyvýšenou plošinu na rozestavěné lodi UNCS, Eliti se na ní musí probojovat a vypnout štíty co brání vstupu do další lokace. Na začátku beta připomínala přebíháním Elitů na plošinu omaha beach a já si to perfektně užíval, jenže nedávno mód upravili a Sparťanům oddělali DRM pušku na začátku – kvůli vyvážení pro Elity, ale podle mě to byl tupý tah. V módě jsem nahrál plno hodin a nemyslím si, že by to byl nesplnitelný úkol. Mnohdy jsem zažil, že Eliti vyhráli hru sotva po pár minutách.
Druhá
Stejná jako ta první jen je to místo jinde, tentokrát se již pro obě skupiny objevili první vozidla.
Třetí
Na mapě se objevila Covenantská loď a Eliti k musí dokrást reaktor UNCS. Sparťané ho jak jinak musí za každou cenu ubránit.
Invasion má ještě jednu obdobu a to Invasion Slayer – podobné, jen místo etap se zde dobívají teritoria o zásoby a jako body se počítají killy. Celej tenhle mód se odehrává na největší a nádherné MP Halo mapě Boneyard.

Halo 3 vs. Halo Reach
Rozdíl | Halo 3 | Halo Reach |
---|---|---|
Grafika | Dobré textury, odporné nasvícení ve většině misí a slabý AAx | Dobré textury, perfektní nasvícení, lepší AAx a hlavně mnohem drsnější styl |
Audio | Plastové hračky | Audio orgasmus |
Hratelnost | Skvělá, špička žánru | Halo 3 na steroidech |
Mířítko | Nudné, statické | Velice hezky se hýbe |
Menu | Statické, nudné pozadí | Aktivní, zajímavé artworky na pozadí |
Network test 1 – neboli Generator Deffense!
Tenhle mód je podobný Invasionu, Spartans vs. Elites, každý své jedinečné zbraně a vlastnosti. Ale tady podobnost končí a rozdílnost začíná. Pokuď znáte Bad Company tak se jedná o velice podobnou hru jako bránění beden se zlatem. Sparťané brání čtyři generátory, elitové je níčí. Jednoduché, po uplnutí času se vystřídají role. Generátory jdou na pár vteřin uzamknout a ochránit je přede všemi útoky.
Tady bych měl pár výtek :
- Hra je přehnaně obtížná, hráč musí opravdu makat na 100% a pokuď nedostanete obstojný spoluhráče jste v pytli.
- Počítání bodů je špatné – místo zníčených generátorů se počítá jen jestli jsou nebo nejsou zníčené. Proto mnohdy hra skončí remízou.
- Network Test je network test a lagy, ačkoliv menší jsou zde na denním pořádku.
Celý mód se odehrává na velmi hezké zelené mapě Overlook, která nabízí nádherné pohledy na vodopády či krajinu kolem.

Grafika
Minule jsem kritizoval zvláštní AAx, tak teď přídám ještě jednu věc. Tzv. Ghosting efekt kdy vidíte jednu věc hned vedle dvakrát. Autoři slíbili tenhle známý bug do plné verze odstranit. Jestli se jim to podaří, bude to úžasné!
Závěrečné hodnocení
Musím se přiznat, že mi po zítřku bude beta hoooooooodně chybět. Je nádherná, hratelná a prostě awesome. Nejlepší FPS multiplayer se kterým jsem měl tu čest. Opravdu. Už teď si můžu vsadit co bude GOTY2010 v žánrech FPS, Music, Multiplayer a v samotné hře roku!
