Halo Reach beta.
Rok 2552 nebude pro lidstvo moc dobré. Tedy alespoň podle Bungie, v nejnovějším Halo Reach padne druhá nejdůležitější planeta UNCS. A jak probíhají multiplayerové bitvy na téhle rozmanité planetě ? Třemi slovy – Halo na steroidech!
Download
První věc co zmíním je pomalý download, který mě osobně zabral moře času, zato někteří to měli během 10 minut. Nevím proč mi to tak jelo, možná je to mým netem (což by měla být ale otázka tak 20 minut) ale pravdou je, že na fórech Bungie jsem nebyl jediný s problémy. No co se dalo dělat, protrpěl jsem si těžké čekání, které mi to co přišlo po něm zcela vynahradilo.
Menu
Menu je stylem velmi podobné trojce ale je zcelé nakloněno jakoby na bok. Dále za menu nejede kamera s Master Chiefem ale tentokrát tam jsou wallpapery z Halo Reach, které mají několik vrstev, tudíž se neustále nějak hýbou. Nejlepší a nejpříjemnější novinkou je jakoby dvě části menu – matchmaking a přátelé, mezi kterými projížditě skrz posunem analogu, vše je tak rychlé, jednoduché a efektivní, že zcela zapomenete na tlačítko guide. V části, kde máte přátelé jsou jenom ti co hrají Halo Reach – okamžitě se k nim můžete připojit nebo se jen tak podívat na jejich zbroj či statistiky jejich zápasu.
Menu dále obsahuje nové nastavení vašich priorit (vyhrávání/zábava, mlčenlivý/ukecaný,atd.) a v machtmakingu možnost volbu zápasu, narozdíl od třetího dílu, který Vám nabídnul pouze jeden mód a mapu a další jste dostali povině. Tady máte na výběr mezi třemi a pokuď se Vám ani jeden nelíbí, hra Vám nabídne další 3 a tam si již musíte vybrat.
V Menu dále za kredity nakupujete nové brnění pro Vašeho Spartana, má to sice jen vzhledový efekt ale i tak je to poměrně velká motivace.
Hratelnost
Hratelnost je velmi podobná jako v jiných Halo hrách. Tentokrát se ale vrátilo zdráví s kombinací se štíty. Popravdě si tohoto ani nevšimnete, jelikož prakticky žádná změna od trojky nenastala. Pouze musíte být více opatrní. Dalším, největším bodem hratelnosti jsou nové schopnosti.
Jet-pack.
Kdo by neznal Jet-pack, jedná se o efektivní způsob jak ze Spartana udělat bojovou helikoptéru.

Neviditelnost.
Nemusím zde nic popisovat, jen to, že se zároveň s neviditelností spustí rušička radaru.
Štít.
Ten Vás znehybní ale zároveň obrání před všemi různými útoky. Jenže, chytřejší hráči umí využít vaší zranitelnosti po ukončení štítu a brzy je s Vámi Ámen. Nedoporučuji, pokuď jste „lone wolf“.

Sprint.
Moje nejoblíbenější. Spartan dostane možnost rychle sprintovat, perfektně se hodí pro meče/kladiva.
Úskok.
Pouze pro elites, uskočíte do libovolného směru a totálně zmatete protivníka.
Do hratelnosti musím započítat i nové zbraně, zmíním jen některé z nich.
DMR
Náhradník Battle Rifle z Halo 2–3. Tentokrát místo dávky vystřelí pouze jednu střelu. Super na headshoty.
Needler Rifle
Covenantské DRM. Jen s tím rozdílem, že po pár zásahech nechá bodláky vybuchnout.
Granátomet
Nový lidský granátomet nabízí dva módy – automatický a manuální – které určí kdy granát vybuche. Velice efektivní.
Plasma launcher
Obdoba UNCS's laseru – po nabití vystřelí naváděné plasma granáty. Chce to cvik, ale hned poté zažijete ty nejvíce destruktivní zážitky.
Mezi novým prvkem hratelnosti působí i tzv. vraždy (assasinace) – krátké animačky zabití protivníka. Nahradili bashe na záda.

Mezi hlavní klady Halo patřilo perfektní ovládání i na konzolích. Zde to není jinak. Nastavil jsem si „recon“, které je vlastně Halo 3 ovládání kde jsou jen prohozené speciality a výměna granátů. Zbytek je klasický.
Technická kvalita
Zvuky patří mezi ty nejlepší co tu máme. Odporné „plastové“ hračky z Halo 3 nahradili nové drsné zbraně. Síla ze zbraní přímo vyzařuje a je radost jen tak střílet. Navíc s tím jsou spojeny i nové vizuální efekty plné jisker a prachu.
Modely Spartanů opět zdrsněli a trochu se „zaprášili“. Jsou od bahna, mají potrhaný nátěr – prostě už působí mnohem líp. Stejně tak výše zmíněné zbraně, které dosahují nedozírných detailů, kde dokážete přečíst centimetrový výrobní text na samopalu. Celá grafika se mi hodně líbí, krom dvou výhrad. Jednu zmíním později, jednu teď – AAx je zde velice zvláštní, při pohybu jsou zuby skoro na všem, zato když se zastavíte tak je vše velmi krásně jemné a ostré. Ale i tak tenhle nedostatek nekazí velice dobrý dojem.
Mapy
Zatím jsou spuštěny pouze dvě mapy ze čtyř. Těmi jsou
Sword base
Sword Base je velice vertikální mapa – velká ulička uprostřed budovy s místnostmi po boku. Ačkoliv mapa nabízí velký prostor pro jet-pack, tak raději využívám sprintu jelikož s mečem je to v těchle malých místnostech velice nebezpečné.

Powerhouse
Power House naopak nabízí venkovní přestřelky, kde se ten jet-pack využije. Tady musím zmínit druhou poznámku o grafice – velice odporná textura hlíny. Ta se snad do plné verze změní.

S betou jsem velice spokojen a ozvu se až budou další dvě mapy online!
Komentáře
Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!