DOJMY: OFP Red River

Pokračování české klasiky? Ne, můžu to říct rovnou. A taky to že to není vůbec špatná hra…

red-river-logo

Je to mnohem lepší než Dragon Rising a je to opravdu dobrá hra. Jsem někde za půlkou a už se herní doba vyšplhala přes Crysis 2 – každá mise má minimálně těch 40–50minut a to je v dnešní době fakt něco, navíc, nepočítám respawny, s těma se jedna mise může vyšplhat i na dvě hodiny, protože některé části jsou fakt hardcore a checkpointy občas daleko od sebe.

Hlavně se mi líbí ta atmosféra, která pokořuje všechny ty umělotiny typu Call of Duty, Medal of Honor, Battlefield. Převážně je to tím, že s vámi tu operují ještě další dva týmy a společně vytváříte jednu velkou skupinu. Takže vy například dobýváte půlku základny a oni útočí z druhé strany, a opravdu útočí. Jsou chvíle, kdy můžete zalézt někam, a počkat až to vyřeší sami. To mi v jiných hrách chybí, kde je AI jen pozadí.

Samotná inteligence jednotlivých vojáků je tak hodně sinusová. Někdy fakt překvapí, schovávají se, při postupu se inteligentně vzájemně kryjí a v další chvíli vidíte jak jeden vráží do zdi a druhý nereaguje na nepřítele, co stojí metr před ním. Asi je to hodně náladová AI.

Příběh je sice vyřešen jenom přejezdy v autě a briefingy v podobě videí při loadingu, ale je dostatečně vojenský, dává smysl. Co se mi trochu nezdá, je docela dost popkulturních narážek při dialozích. Slyšíte třeba vtipy o Google či Avataru.

Mise jsou vymyšleny bravůrně, je tu opravdu dost částí, kde má nepřítel převahu a vy musíte utíkat. Tam se nervy dostanou na maximum a atmosféra též. Zvlášť když máte třeba při postupu krýt ostatní týmy a sami zůstat na odstřel. Plus tomu dává opravdu úžasné ozvučení zbraní a dialogů. Škoda jen dabingu nepřátel, když jsou ve vaší přítomnosti. To zní dost uměle. Ale je to jenom malá piha na kráse.

Grafika, ta je přinejlepším průměrná. Z dálky je vše rozmazané a zblízka nedetailní. Ale koukat se na to dá, hra dokáže vytvářet úžasné pohledy na celé bojiště a je tu velice dobrý dohled.

Prostor k taktice tu je, ale není nijak velký. Je to jak level designem, tak tím, že vaše postava je pěšák a tak to i tvůrci avizovali dopředu. Nemůžete tedy ovládat vozidla, když to tvůrci nechtějí – není to v tomhle ohledu podobné ARMA či k staré OFP, kde když jste byl velitel, mohl jste si dělat, co jste chtěli. Mapy jsou ale dostatečně obrovské, aby jste si sami mohli vybrat vhodnou cestu k cíli, či třeba odlákat nepřátele útokem a sám se dostat do jejich zad. Samozřejmostí, je i částečně stealth postup, když se vybavíte před misí tlumičem.

Celkově je to opravdu překvapení, zvlášť když Dragon Rising byla taková sra..ka.

ano

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Poslední komentáře