DOJMY: OFP Red River
Pokračování české klasiky? Ne, můžu to říct rovnou. A taky to že to není vůbec špatná hra…

Je to mnohem lepší než Dragon Rising a je to opravdu dobrá hra. Jsem někde za půlkou a už se herní doba vyšplhala přes Crysis 2 – každá mise má minimálně těch 40–50minut a to je v dnešní době fakt něco, navíc, nepočítám respawny, s těma se jedna mise může vyšplhat i na dvě hodiny, protože některé části jsou fakt hardcore a checkpointy občas daleko od sebe.
Hlavně se mi líbí ta atmosféra, která pokořuje všechny ty umělotiny typu Call of Duty, Medal of Honor, Battlefield. Převážně je to tím, že s vámi tu operují ještě další dva týmy a společně vytváříte jednu velkou skupinu. Takže vy například dobýváte půlku základny a oni útočí z druhé strany, a opravdu útočí. Jsou chvíle, kdy můžete zalézt někam, a počkat až to vyřeší sami. To mi v jiných hrách chybí, kde je AI jen pozadí.
Samotná inteligence jednotlivých vojáků je tak hodně sinusová. Někdy fakt překvapí, schovávají se, při postupu se inteligentně vzájemně kryjí a v další chvíli vidíte jak jeden vráží do zdi a druhý nereaguje na nepřítele, co stojí metr před ním. Asi je to hodně náladová AI.
Příběh je sice vyřešen jenom přejezdy v autě a briefingy v podobě videí při loadingu, ale je dostatečně vojenský, dává smysl. Co se mi trochu nezdá, je docela dost popkulturních narážek při dialozích. Slyšíte třeba vtipy o Google či Avataru.
Mise jsou vymyšleny bravůrně, je tu opravdu dost částí, kde má nepřítel převahu a vy musíte utíkat. Tam se nervy dostanou na maximum a atmosféra též. Zvlášť když máte třeba při postupu krýt ostatní týmy a sami zůstat na odstřel. Plus tomu dává opravdu úžasné ozvučení zbraní a dialogů. Škoda jen dabingu nepřátel, když jsou ve vaší přítomnosti. To zní dost uměle. Ale je to jenom malá piha na kráse.
Grafika, ta je přinejlepším průměrná. Z dálky je vše rozmazané a zblízka nedetailní. Ale koukat se na to dá, hra dokáže vytvářet úžasné pohledy na celé bojiště a je tu velice dobrý dohled.
Prostor k taktice tu je, ale není nijak velký. Je to jak level designem, tak tím, že vaše postava je pěšák a tak to i tvůrci avizovali dopředu. Nemůžete tedy ovládat vozidla, když to tvůrci nechtějí – není to v tomhle ohledu podobné ARMA či k staré OFP, kde když jste byl velitel, mohl jste si dělat, co jste chtěli. Mapy jsou ale dostatečně obrovské, aby jste si sami mohli vybrat vhodnou cestu k cíli, či třeba odlákat nepřátele útokem a sám se dostat do jejich zad. Samozřejmostí, je i částečně stealth postup, když se vybavíte před misí tlumičem.
Celkově je to opravdu překvapení, zvlášť když Dragon Rising byla taková sra..ka.

Komentáře
Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!